7 Kasım 2016 Pazartesi

Çarşaf Böreği

Öncelikle iç harcını hazırlamalısınız. Tercih size kalmış, ben patatesli kıymalı tercih ettim. 
Bunun için 5 ad orta boy patatesi haşladım. Kabuğunu soyup ezdim. 
2 adet orta boy soğanı yemeklik doğradım, tereyağı zeytinyağı karışımında kavurdum.  250 gr kadar kıyma ekleyip kavurmaya devam ettim. İçine baharat olarak karabiber ve pulbiber kullandım. Tuzunu belirledikten sonra ezilmiş patatesi ekleyip şöyle bir çevirdim, soğumaya bıraktım. 

Hamuru için 1su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 yumurtanın akı
1 fincan zeytinyağı 
Tuz
1/2 yaş maya
Alabildiği kadar un
Bu malzemeyle güzel kuvvetli bir hamur yoğrulur kıvamı ne yumuşak ne de sert olmamalı ele yapışmayan oldukça yumuşak bir hamur olacak. 
8 eşit parçaya bölünür merdane ile pasta tabağı büyüklüğünde açılır üzerine sıvıyağı sürülür ve yaklaşık 20 dk dinlendirilir. Uygun bir zemin oluşturulur. Yer sofrası, masa, tezgah v.b hamurun ortasına yumruklarınızı yerleştirip açmaya çalışalım ve zemine koyup etrafından çekerek en ince vaziyette açalım. Rahat açmaya yardımcı olması için avuç içini biraz yağlayabiliriz. En kenar kısmına harcımızı koyalım bu arada harcı da 8 eşit parçaya bölersek ne az gelir ne de artar. Bu işlem için büyük boy boy tepsisinin içine yağlı kağıt serip bekletiyoruz. Dönelim yufkaya, iç harcı koyduğumuz yufkayı içe doğru etraflıca katlaya katlaya ortaya geliyoruz. Hamuru rulo yapıp tepsiye diziyoruz. Tüm yufka bu şekilde hazırlanır. Yumurta sarısının içine biraz süt biraz sıvıyağı biraz da pudra şekeri ekleyip çırpalım böreğin üzerine sürelim. Tepsi mayası gelene kadar bekletelim 200* nar gibi kızartalım. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder