2 Şubat 2016 Salı

Haşhaş mantolu tatlı

Haşhaşın çıtırtısını seviyorum keklere de enfes bir tat katıyor neredeyse herkesin bildiği balparmak tatlısını biraz değiştirerek yapmaya çalıştım buyrun tarif.



Malzemeler

200 gr oda ısısında margarin
1 kahve fincanı sıvı yağı
2 yumurta
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 limon kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
alabildiğince un
tatlıyı bulamak için mavi haşhaş
şerbeti
3 su bardağı şeker
3.5 su bardağı su
1/4 limon

Yapım Aşamaları

Adım 1

Öncelikle şerbeti hazırlayalım, tencereye alınan tüm malzeme yaklaşık 5,8 dk arasında kaynatılır soğumaya bırakılır

Adım 2

Un hariç tatlı için olan malzeme yoğurma kabına alınır elle çalıştırılmaya başlanır

Adım 3

Yavaş yavaş un ilavesi ile oldukça yumuşak bir hamur yoğurulur,hamur sert olursa tatlı suyunu
çekmez

Adım 4

Köfte gibi uzun şekil verilip haşhaş la üzeri kaplanana kadar yuvarlanır tepsiye dizilir,190*c de hafif kızarana kadar pişirilir.DİKKAT çok kızaran bir tatlı değil kızarmasını beklerseniz kurur ve şerbetini çekmez

Adım 5

Tatlımızın ilk sıcaklığı çıkınca ılık şerbeti döküyoruz.yaklaşık 4 saat sonra servis edilebilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder