9 Nisan 2014 Çarşamba

Eksi mayali ekmek

Esas mevzuu bu aslinda en sevdigim sey koy ekmegi.Annem odun firinina yapardi miss gibi kokardi, ustelik butun sokak, o gunleri ozluyorum ben en cok ekmek sicakken tuz ve kirmizi toz biberi karistirip ekmegimizi ona batirip yemeyi severdim. Birde kahvaltida uzerine salca surerdik yazdikca aklima geliyo, bir de labada kavurup ekmrk diliminin uzerine bir guzel surup yerdik neyse huzunlendim resmen tarife gecelim.

Bir limon buyuklugunde ekşi ekmek mayasi ben ekmek firinindan hamur alip iki uc gun eksimedini bekledim ama annem her ekmek yaptikca hamurdan biraz ayirirdi.
Unu yapacaginiz tepsinin boyutuna gore degisir ben bir kilo kadar kullandim.
Bir tatli kasigi yas maya bu buyuk tepsi icin.
İlik su (ben biraz sut vardi onuda kullandim) ama ilik su olmali
Bir yemek kasigi tuz ( buyuk tepsi icin)
 
Oncelikle eksi mayayi biraz ilik su ile aciyoruz icine yas mayayida koyuyoruz karistirip eritilmesini sagliyoruz kabarana kadar bekletiyoruz.

Yogurma kabina unu koyalim ortasini acalim hazirlanan eksi mayayi ekleyelim arzu ederseniz bir bardak kadar ilik sutu de ekleyin yogurmaya baslayin bir kaba ilik su hazirlayin yogurdukca ilik sudan aliyoruz yaklasik yarim saat yogrulur kivami ele yapisan civik sayilabilecek kivamda olmali yalniz yogurma islemine cok ozen gosterelim sayet istenilen  sonuca ulasamayiz uzerini kapatip hamuru sarin kabarmata birakin.

Hamur iki katina ulasinca tezgaha biraz un serpin hamuru toparlayip yaglanmis tepsiye koyun uzerini biraz bastirin sarip kabarmaya birakiyoruz. Kabardiktan sinra uzerini islatin onceden isittiginiz 200 derecede yaklasik bir saat pisirin.

Pistikten sonra tepsiden cikartin sarin.
Soguduktan sonra kesebilirsiniz. 

Boyle uzun uzun yazdiguma bakmayin cok zor degil. Mutlaka deneyin:)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder