30 Ocak 2016 Cumartesi

Bezeli reçelli pasta

Bu tarif bir Güllüoğlu tarifidir aman dikkat tadı garanti enfes bir pasata oldu bakalım nasıl yaptık.





Malzemeler

100 gr oda ısısında tereyağı
1 yumurtanın sarısı (2 ad yumurta akı üzerine kullanılacak)
50 gr şeker,1 fiske tuz
alabildiği kadar un
arasına istediğiniz bir reçel incir,kayısı
arasına 1 avuç ceviz
yumurta aklarını çırpmak için 100 gr şeker
kelepçeli kalıp

Yapım Aşamaları

Adım 1

öncelikle tereyağı,şeker,tuz,yumurta akı yoğurma kabına alınır.Yavaş yavaş un ilavesiyla hamur yoğrulu hafif ele yapışan bir hamur oluyor unu kontrollü kullnmanızı öneririm

Adım 2

kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt konur hamur tabana yayılır ben hafif kenarlara taşırdım 1 cm kadar çatalla delkler açıp kabarmasını engelledim 180*c de hafif pembeleşene kadar pişecek

Adım 3

bu arada 2 ad yumurta akı ile 100 gr şekeri iyice çırpın ve bekletin.pişen hamuru fırından alıp,arasına istediğiniz bir reçeli çok kalın bir tabaka olmayacak şekilde sürün ben kayısı kullandım,hemen bu kısma iri kıyım cevizleri serpinve son olarak çırpılan yumurta akını her tarafına gelecek şekilde yayın

Adım 4

tekrar fırına pişmeye gönderin.yaklaşık 30 dk pişirin üzeri hafif pembeleştiğinde fırını kapatın ve içinde soğutun.

Adım 5

ince ince hafif hafif keserek servis edin.Üzeri hafif kırılma yapacak aldırmayın.:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder