30 Ocak 2016 Cumartesi

Limonlu reçelli kurabiye

Kurabiyelerin çoğu birbirine benzer.Üzerinde değişiklik yaparak yeni lezzetler keşfedebilirsiniz.Yaptıkça tecrübe kazanırsınız.




Malzemeler

125 gr tereyağı veya pastacılık yağı
3 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek kaşığı nişasta
5 gr kabartma tozu
1 yumurta akı
1 limon kabuğu rendesi
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
1 vanilya
alabildiği kadar un
arasına istediğiniz bir reçel,ben frenk üzümü reçeli kullandım
üzerine pudra şekeri

Yapım Aşamaları

Adım 1

tüm malzemenizi hazırlayın, oda ısısında olmalı, un hariç hepsini yoğurma kabına alın elle yoğurmaya başlayın

Adım 2

yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak bir hamur yoğurun

Adım 3

2 parça yağlı kağıt arasına hamurunuzu alın ve merdane ile ince bir şekilde açın 3,4 milim kadar yuvarlak formda bir kalıpla kesin tam ortasına 1 tatlı kaşığı kadar reçel koyun 4 tarafından sıkarak kare şekil verin tam ortası açık kalacak,yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye dizin

Adım 4

180*c lik fırında beyaz pişirin ilk sıcaklığı çıkınca üzerine pudra şekeri eleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder