31 Ocak 2016 Pazar

Kıymalı Tepsi mantısı

Göçmen mantısı olarak ta bilinen bu tarif aslen bulgur ve pirinç karışımından bir harçla yapılır ama biz biraz kıyma ekledik bu karışıma, zenginleştirdik bir nevi.Biz bahçedeki odun fırınımızda pişirdik ama evdeki elektrikli fırınlarda da oluyor.Tabi kül kokusu olmadan.





Malzemeler

1 su bardağı pilavlık bulgur
1 su bardağı dolmalık pirinç
1 ymk kaşığı salça
tuz
300 gr orta yağlı kıyma veya bıçak arası dana eti
4,5 kuru soğan
karabiber,pulbiber
üzerine haşlamak için yağlı sıcak su,veya kemik suyu
hamuru için
5, 6 su bardağı un
süt
yufka açmak için bir miktar un


Yapım Aşamaları

Adım 1

Önce hamuru yoğuralım.ele yapışmaya oldukça yumuşak kuvvetli bir hamur yoğuralım.Kuvvetliden kasıt uzun süre yoğurmak,yaklaşık 2 saat dinlenmeye bırakalım.

Adım 2

Bu arada iç harcını hazırlayalım,pirinç ve bulguru iyice yıkayıp üzerini aşana kadar su koyup haşlayalım,

Adım 3

Diğer tarafta soğanları yemeklik doğrayıp sıvı yağıyla kavuralım,kıymayı ilave edip tekrar kavuralım,baharatları ve bir miktar tuz ilave edelim en son salçayı ilave edip biraz daha kavurduktan sonra ateşten alalım.salça biber salçası ile karışık olursa dada iyi olur

Adım 4

Haşlanan bulgur pirinç karışımıyla buluşturup iyice karıştıralım tuz kontrolu yapıp ılımaya bırakalım.

Adım 5

Dinlenen hamurdan limondan biraz büyük hamur koparıp un atarak oklava ile yufka açalım,yufkalar çok ince olmayacak, kayseri mantısının yufkası kadar kalın da olmayacak. 4 cm çapında kare kesilerek harcımızdan tam ortalarına koyuyoruz bohça gibi kapatıp yağlanmış tepsiye kapatılan kısım alta gelecek şekilde diziyoruz.

Adım 6

tepsi bu şekilde dolduktan sonra üzerini zeytin yağı ile yağlayıp 220*c de kıpkırmızı kızartıyoruz.

Adım 7

diğer tarafta 1 lt kadar sıcak yağlı su hazırlıyoruz veya kemik suyu,kızaran mantıların üzerine döküyoruz, tekrar suyunu çekmesi için fırına gönderiyoruz

Adım 8

ılık olarak servis ediyoruz,yanında ayran,veya buz gibi karpuzla birlikte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder