30 Ocak 2016 Cumartesi

Lütenza,Kahvaltılık sos

Kahvaltılık sos, bir çok kişi yapıyor.Neredeyse hepsi bir birine benziyor. ben bu tarifi Bulgaristan lı komşumdan aldım, 8 Yıldan beri sürekli yapıyorum.aslında kırmızı biberin en etli,en kırmızı hali tam şimdi,hadi o zaman tarife hemen geçelim.Önceden söyleyeyim biraz zor.





Malzemeler

10 kg kırmızı tarhanalık biber
2 kg patlıcan
2 kg domates
2 kg havuç
1 su bardağı sıvı yağı
1 baş sarımsak
500 gr minik acı biber (isteğe bağlı)
yeteri kadar tuz
1 çay bardağı şeker
Arzuya göre ceviz

Yapım Aşamaları

Adım 1

Öncelikle biber ve patlıcan fırında közlenir ,kabuğu soyulur ve suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletilir

Adım 2

Havuç soyularak haşlanır,robottan geçirilir,kenara alınır

Adım 3

Domates rendelenir,suyunu mümkünse süzdürerek koyulaşana kadar pişirilir.domates pişerken içine acı biberi minik doğrayıp hepsini birlikte pişirin

Adım 4

Suyu süzülen biber ve patlıcan robottan geçirilerek salça kıvamına getirilir

Adım 5

Aynı şekilde pişen domateste robottan geçirilir,

Adım 6

Kabuğu soyulan sarımsak dövülerek hazırlanır

Adım 7

Tüm robottan geçirilen sebzeler uygun bir kapta güzelce harmanlanır.tuzu şekeri yağı ilave edilerek hepsinin karışması sağlanır.hepsini tek tencerede kavuracak imkan yoksa bölerek ayrı ayrı tencerelerde kavurun.

Adım 8

Yaklaşık 30 dk ara sıra karıştırılarak kavurma işlemini gerçekleştirin.mutlaka tencerenin kapağı yarım kapalı olmalı,her yere sıçrama yapacaktır,hatta elinize kolunuza sıçrama yapıyor,hazırlıklı olun.

Adım 9

Kavurma işlemi tamamlanan sos uygun cam kavanozlara sıcak sıcak doldurun kapağını sıkıca kapattıktan sonra ters çevirip üzerini örtün,12 saat sonra kontrol edin kapakları tutan sosları normal kiler dolabında saklayabilirsiniz.

Adım 10

Çok lezzetli bir sos zahmete kesinlikle değiyor kolay gelsin.:)))

1 yorum: