31 Ocak 2016 Pazar

Kesme (erişte)

biz kesme deriz bu lezzete ama erişte diyenlerde var.kış hazırlıklarında önemli bir yer tutar benim memleketimde (TEKİRDAĞ) kış aylarında ev yapımı makarnanız hazır.




Malzemeler

25 ad yumurta
yaklaşık 6 kg un
3 ymk kaşığı tuz
yumurtalar kadar su

Yapım Aşamaları

Adım 1

öncelikle yumurtalar bir kaba kırılır, yumurtalar kadar su ilave edilir yoğurma kabına tuz eklenerek yavaş yavaş un ilavesi ile (bizim 5 kg dan biraz fazla gitti) hamur yoğrulmaya başlanır sert sayılabilecek oldukça kuvvetli bir hamur yoğurulur.

Adım 2

2 saat dinlendirilen hamur,iri portakal büyüklüğünde bezelere ayrılır.yaklaşık 25,27 ad çıkıyor nemli bezle örtelim. yumurta sayısı yufka sayısını belirliyor aynı zamanda.

Adım 3

hafif un atarak oklava ile ince olmayan, çok ta kalın olmayan yufkalar açılır çarşaflara serilerek kurumaya bırakılır.

Adım 4

ara sıra cevirerek yufkalar kurutulur. ne ıslak ne de çok kuru olmayacak,siz keserken zaten kıvamını göreceksiniz.

Adım 5

3 kuruyan yufka üst üste koyulur tam ortadan kesilir,tekrar üst üste konur 1 parmaktan biraz fazla şeritler halinde kesilir.

Adım 6

her bir şerit keskin bıçak yardımı ile ince ince kesilir ve kuruması için çarşafa serilir.bu şekilde 2 gün süre ile kurutup,bez torbalarda saklayın.

Adım 7

çok veya az yapmak size kalmış. mesela 4 kişilik bir ailenin kışın tüketmesi için bu ölçü idealdir. Kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder