30 Ocak 2016 Cumartesi

Elmalı Kurabiye

Hamuru incecik enfes tarçın kokusu,ballı ballı,elma,bol cevizi ile klasikleşen elmalı kurabiye yapmaya ne dersiniz ?    Kıyır kıyır hamuru garanti.





Malzemeler

150 gr margarin
1 kahve fincanı sıvı yağ
3 yemek kaşıgı pudra şekeri
3 yemek kaşıgı nişasta
1 yumurta
1 kabartma tozu
1 vanilya
alabildigi kadar un
(iç harcı)
6 adet orta boy lezzetli sulu elma
1 su bardagı dolusu şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı iri kıyım ceviz
üzerine pudra şekeri
Yapım Aşamaları

Adım 1

Margarini eritip suyu alınır (tarif sayfada mevcuttur)

Adım 2

Un hariç tüm malzeme yoğurma kabına alınır.Elle iki uc dakika çalıştırılır.

Adım 3

Un yavaş yavaş ilave edilerek oldukça yumuşak bir hamur yoğurulur.5 eşit parçaya bölünür dinlenmeye bırakılır.

Adım 4

İç harcı hazırlıgı elma rendelenir üzerine şeker eklenerek pişmeye bırakılır suyunu iyice çekince tarçın ilave edilir 1 dakika kadar ateşte tutulup altı kapatılır.Oda ısısına gelince ceviz ilave edilir.

Adım 5

Fırın tepsisine yağlı kağıt serilip bekletilir. 2 tepsi çıkıyor.

Adım 6

Dinlenen hamur tepsi büyüklüğü kadar 2 yağlı kağıt arasına alınır merdane ile yuvarlak bir formda açılır. Çok ince açmaya özen gösterilir. Yağlı kağıt ince açmak için yardımcı olacaktır.

Adım 7

Açılan hamur pizza şeklinde kesilerek 8 eşit parça elde edilir.Bu arada iç harcını 5 eşit parçaya bölerseniz daha iyi olur.Harç koydugunuz kurabiyeleri örnekteki gibi şekil veriniz.

Adım 8

Tepsiye dizilen kurabiyeler 170 *C lik fırında beyaz bir şekilde pişirilir. İlk sıcaklığı çıkınca üzerine pudra şekeri elenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder