31 Ocak 2016 Pazar

Kuru saç yufkası

Kış hazırlıkları ufak ufak başlasın bakalım.Kuru yufka ile yapılan böreğin yerini hiç bir şey tutamaz, bana göre.Kış aylarında hemen elinizin altında acil misafir geldiğinde imdada yetişir.Ara malzeme olarak ıspanak,peynir,patates,patlıcan,hatta bulgurlu yapabilirsiniz.Mesele yufkaları yapıp hazır etmek gerisi kolay ,ben bu yıl hakkımı yaptım Rabbim yemeye kısmet etsin inşAllah.





Malzemeler

140 ad için
7 kg beyaz böreklik un
10 ad yumurta
3,4 ymk kaşığı tuz
yoğurmak için 2 kg süt, gerektiği kadar su

Yapım Aşamaları

Adım 1

öncelikle un geniş bir kaba alınır

Adım 2

yumurtalar ayrı bir kaba kırılır hafif çırpılır,unun ortası açılır yumurta ve tuz ilave edilir yavaş yavaş su ilave ederek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurulur

Adım 3

hamurun kıvamı önemli çünkü,çok katı olursa yufkalar açılmaz,cıvık olursa sürekli yapışır yine yufkalar açılmaz. 2 saat hamur dinlendirilir.

Adım 4

dinlenen hamur yaklaşık mandalina kadar bezelere ayrılır,nemli bezle örtülür

Adım 5

toplam 3 kişiye ihtiyacınız olacak, 1 kişi saç ta yufkaları pişirmeli diğer 2 kişi yufka açmalı :))))

Adım 6

elektrikli saç ta yufkalar tek tek pişirilip üzerine biraz ağırlık koyarak üst üste dizilir.veya pişen yufkalar gözleme yapar gibi her iki tarafından ortada birleşecek şekilde katlayıp bu şekilde kurutmak. maksat çok yer kaplamasın.

Adım 7

hepsi piştikten sonra 15 erli çarşafın üzerine yayın maksat yufkalar düz bir şekilde kurusun 2,3 saat bu şekilde bekledikten sonra tek tek dizerek kurutun. Bu süre 2, 3 gün olabilir.

Adım 8

kış aylarında afiyetle yemek üzere saklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder