30 Ocak 2016 Cumartesi

Çiçek poğaça

Bazıları görüntüye önem verir ama bu tarif hem görüntü hem lezzet açısından tam not aldı.






Malzemeler

ölçü bardağı 200 ml
1 bardak ılık süt
1 bardak ılık su
3/4 bardak sıvıyağı
1/2 paket yaş maya,veya 1 buçuk kaşık kuru maya
2 tatlı kaşığı tuz
3 yemek kaşığı seker
2 yumurta,birinin sarısı üzerine ayrılır
alabildiğince un
arasına 300 gr böreklik peynir

Yapım Aşamaları

Adım 1

un hariç tüm malzeme yoğurma kabına alınır şöyle bir çalıştırılır

Adım 2

yavaş yavaş un ilave ederek hamur yoğrulur.

Adım 3

kıvamı neredeyse ele yapışacak gibi olmalı,yaklaşık 15 dk yoğrulur ve üzeri örtülerek mayalanmaya bırakılır.

Adım 4

mayalanan hamur önce 2 eşit parçaya bölünür ve her parça 9 eşit parçaya bölünür

Adım 5

tezgah üzerinde hafif un serperek çay tabağı kadar açılır,arasına 1 tatlı kaşığı kadar beyaz peynir konur ve sıkıca kapatılır.kapattığınız bölüm alta getirilir yassı olacak şekilde üzerine bastırılır

Adım 6

7 veya 8 eşit parçaya kesilir,orta kısmı kopmayacak şekilde kesme işlemi yapılır.hep aynı yöne olmak kaydıyla yarım takla attırılır yani peynirli kısım üst kısma getirilir.spatula yardımı ile tezgahtan alınır yağlı kağıt koyulan fırın tepsisine dizilir.her tepsiye 9 ad olak şekilde dizilir.

Adım 7

yumurta sarısının içine 1 çay kaşığı şeker bir kaç damla zeytin yağı ilave edip poğaça ların üzerine sürülür. bu işlemi yaparken tepsi mayası gelmiş oluyor,gerekirse 10 dk bekletebilirsiniz.

Adım 8

200*c fırında kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder