30 Ocak 2016 Cumartesi

Zürafa Çörek

Yumuşacık lezzetli bir çörek kek tadında, aynı zamanda yumuşak kurabiye gibi muhakkak deneyin.



Malzemeler

1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı şeker
1 paket kuru maya veya 20 gr yaş maya
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tuz
3 ymk kaşığı tere yağı
aldığı kadar un
kakaolu hamur için 3 ymk kaşığı kakao biraz süt
baton kek kalıbı,içine yağlı kağıt serilmiş bir şekilde bekletin

Yapım Aşamaları

Adım 1

maya ılık sütle biraz bekletilir tüm malzeme karıştırma kabına alınır

Adım 2

yavaş yavaş un ilave ederek oldukça yumuşak bir hamur yoğurun,hamurun1/3 kısmını ayırın,fazla olan hamura 2,3 kaşık sütle eritilen kakao yu ekleyerek iyice yoğurun kıvamını süt ekleyerek ayarlayabilirsiniz.

Adım 3

her iki hamuruda 8 eşit parçaya bölün 1 saat dinlendirin.

Adım 4

beyaz hamuru merdane ile kalıp unluğu kadar oval bir şekilde veya dikdörtgen açın,kakaolu hamuru rulo yapın ve beyaz hamurun içine koyup sarın ve kalıbın içine yerleştirin

Adım 5

hepsi bitene kadar bu şekilde hazırlayın, üzerini temiz bir bezle örtün 50 dk bekletin

Adım 6

190*c de kızarana kadar pişirin.oda ısısına gelince servis edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder